دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

چیکار کنیم تا مانع از تغییر رنگ سنگ بشیم

خیلی وقت ها بعد از اینکه زمان زیادی را برای خرید سنگ گذراندیم با تغییر رنگ سنگ مواجه می شویم. این اتفاق در بسیاری از موارد بعد از اتمام کار و حتی در حین کار یعنی قبل از اتمام پروژه و تحویل به کارفرما رخ می دهد. اتفاق ناخوشایندی که احتمال وقوع آن وجود دارد. البته در برخی موارد می توان به این چالش دست یافت و آن را حل کرد. اما نیاز به یک تیم متخصص دارد. فقط در صورت امکان پس از صرف وقت و انرژی. در بسیاری از موارد زمانی که برای یافتن علت لکه باید سنگ را جدا کنند، احتمال ترک خوردن، تراشه و حتی شکستن سنگ وجود دارد! اما آیا نمی توان از این عارضه پیشگیری کرد؟



کیفیت نامطلوب در فرآوری سنگ


فرآوری ضعیف و استفاده از مواد غیر استاندارد و بی کیفیت از اولین عوامل تغییر رنگ سنگ است که می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی قرار گیرد. یکی از این موارد، اثر خالص پشت سنگ است که در اثر واکنش با سخت کننده یا ملات رخ می دهد. این مشکل در روزهای اول پس از قرار دادن به سرعت خود را نشان می دهد و باید سنگ را از مفصل خارج کرده و مشکل را حل کرد. البته این کار ایرادات زیادی دارد و اگر تیم مدیریتی حرفه ای نباشند، امکان ترک، ترک و حتی شکستگی و آسیب دیدن سنگ وجود دارد. مشکل دیگر ممکن است به دلیل استفاده از رزین بی کیفیت به کار رفته در کار باشد که در اثر آن سنگ زرد شده و کدر می شود. این مشکل به ویژه زمانی رخ می دهد که سنگ در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. عامل دیگر رنگ هایی است که در هنگام فرآوری برای زیباتر شدن سنگ ها استفاده می شود. در واقع، با گذشت زمان سنگ رنگ پریده می شود. این سریعتر اتفاق می افتد، به خصوص با رنگ های تیره در نور مستقیم خورشید.



بیشترین علت تغییر رنگ سنگ در عدم اجرای صحیح


ملات سیمان، چسب سنگ پودری، چسب 123، چسب سنگ پلی استر و چسب سنگ اپوکسی برای چسباندن سنگ استفاده می شود. اما متداول ترین روش استفاده از ملات سیمان و پودر و چسب 123 است اما آیا نتیجه مطلوبی دارند؟ پاسخ این سوال را نمی توان به وضوح انکار کرد زیرا در دسترس هستند و در بسیاری از پروژه هایی که با بودجه محدود مواجه هستند چاره ای جز استفاده از آنها وجود ندارد. اما در بسیاری از موارد شاهد تغییر رنگ سنگ، زنگ زدگی و لکه های روی سنگ پس از فرآوری آن بوده ایم. این مشکل به ویژه با سنگ های درخشان، مرمر، مرمر، چینی و تراونیک قابل مشاهده است. البته در برخی موارد می توان با استفاده از سیمان رنگی با توجه به زمینه سنگ (که البته هنوز تضمینی وجود ندارد) تا حدودی از این مشکل جلوگیری کرد. در مواردی که از چسب 123 استفاده می شود، همچنان شاهد زرد شدن و لکه های سنگی هستیم که بسیار آزاردهنده، مشکل ساز و مضر هستند.



اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل چیست ؟


درست است که استفاده از ملات و چسب 123 بیشتر است و هزینه خرید آنها کمتر است. اما با استفاده از آنها بستر مشکلات ذکر شده مهیا شده و باید زمان و منابع بیشتری برای رفع آنها صرف شود. بنابراین استفاده از چسب سنگ پلی استر یا مگاپوکسی در همان ابتدا منطقی تر است. این چسب ها به سرعت خشک می شوند و تا 3 برابر سرعت کار را افزایش می دهند، بنابراین زمانی که برای تکمیل پروژه با محدودیت زمانی مواجه می شوید بسیار مناسب هستند. برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که هر کدام بازار مخصوص به خود را دارند اما یکی از محکم ترین چسب های سنگ دنیا که قدمتی نیم قرن دارد چسب سنگ مگاپوکسی ساخت استرالیا می باشد. 15 سال ضمانت کیفیت این برند قوه تخیل شما را از هر گونه مشکل و اتفاقی در امان می دارد و رزومه ای قوی را برای شما به ارمغان می آورد. البته محصولات مشابهی نیز در زمینه تولید چسب و رزین اپوکسی در کشور فعال است که هرگز به اندازه این برند جهانی نخواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد