دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

بهترین سنگ برای نمای ساختمان مدرن

تراورتن برای چه مواردی استفاده می‌شود؟ 
تراورتن از زمان رومیان باستان به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در واقع برخی از معروف‌ترین سازه‌های جهان مانند قنات‌های رومی با استفاده از سنگ تراورتن ساخته شده اند. در ساخت و سازهای مدرن، سنگ برای بسیاری از طراحی‌های داخلی و خارجی استفاده شده است. 
تفاوت بین سنگ تراورتن و سنگ آهک چیست؟ 
تراورتن بیشتر از کلسیت تشکیل شده است که آن را بسیار نرمتر از سنگ آهک معمولی می‌کند. سنگ تراورتن متخلخل‌تر است و دوام کمتری نسبت به سنگ آهک دارد، به این معنی که باید مراقب باشید که تراورتن خود را کجا نصب کنید. 

تراورتن را کجا باید نصب کرد؟ 
از آنجایی که سنگ تراورتن سنگی بسیار نرم است، بهترین انتخاب شما برای یک کانتر در مناطق پرتردد مانند آشپزخانه نخواهد بود. در حالی که می‌توانید یک صفحه آشپزخانه تراورتن داشته باشید، باید بسیار محتاط باشید و از ریختن آن جلوگیری کنید - به خصوص اگر این نشت‌ها اسیدی باشند. هر گونه ریزش باید فوراً تمیز شود. 

همانطور که در بالا ذکر شد، سنگ تراورتن اغلب برای انواع عناصر ساختمانی خانه استفاده می‌شود. شما می‌توانید از سنگ تراورتن برای کانتر، کفپوش و در بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده کنید. به غیر از استفاده از آن به عنوان یک متریال میز، کف تراورتن مطمئناً یک راه عالی برای ایجاد یک بیانیه در خانه شما است. برای کف، مواد در کاشی‌های تراورتن می‌آیند. 

به طور کلی، شما معمولا می‌توانید سنگ تراورتن را برای موارد زیر استفاده کنید: 

کانترها 

بک اسپلش 

اطراف شومینه 

پیاده روها 

طبقات داخلی 

حیاط‌ها 

عرشه‌های استخر 

دیوارهای داخلی و خارجی 

مسیرهای رانندگی 

اطراف وان حمام 

دیوارهای دوش 

کانترها 
رنگ ثابت و رگه‌های طولانی که به طور معمول در سنگ تراورتن وجود دارد، سنگ طبیعی را به انتخابی زیبا برای کانتر تبدیل می‌کند. با این حال، باید مطمئن شوید که احتیاط لازم را انجام می‌دهید و به حفظ سطح ادامه می‌دهید. 

بک اسپلش 
یک راه عالی برای مطابقت با کانتر تراورتن، نصب یک بک اسپلش تراورتن است. این بک اسپلش باورنکردنی به نظر می‌رسد، زیرا وجود سنگ تراورتن روی دیوارها واقعاً زیبایی طبیعی سنگ را برجسته می‌کند. 

اطراف شومینه 
یکی دیگر از مکان‌هایی که سنگ تراورتن عالی به نظر می‌رسد، اطراف شومینه است. سنگ طبیعی چشم نواز خواهد بود و توجه را به شومینه جلب می‌کند. 

پیاده روها 
تراورتن سنگ بسیار خوبی برای پیاده روها است و اغلب برای این منظور استفاده می‌شود. به طور خاص، سنگ تراورتن تراشیده شده در مسیرهای پیاده روی عالی به نظر می‌رسد. 

طبقات داخلی 
همانطور که می‌توانید از سنگ برای پیاده روها استفاده کنید، می‌توانید از سنگ تراورتن برای کف داخلی نیز استفاده کنید. با پرداخت صاف شده، کف فوق العاده به نظر می‌رسد. 

حیاط‌ها 
تراورتن معمولاً در فضاهای باز استفاده می‌شود. اگر به دنبال سنگی هستید که در پاسیو خود زیبا به نظر برسد، باید به شدت به دنبال سنگ تراورتن باشید. 

عرشه‌های استخر 
تراورتن مقاوم در برابر لغزش است که این سنگ را به انتخابی عالی برای عرشه استخر تبدیل می‌کند. 

دیوارهای داخلی و خارجی 
اگر می‌خواهید زیبایی طبیعی را به دیوارهای داخلی یا خارجی خود بیاورید، استفاده از سنگ تراورتن می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. 

مسیرهای رانندگی 
سنگفرش‌های تراورتن زمانی که به عنوان سطح ورودی استفاده می‌شوند، باورنکردنی به نظر می‌رسند. با توجه به اینکه راهرو ورودی خانه است، استفاده از سنگ تراورتن می‌تواند به شما کمک کند تا تاثیر بسیار خوبی داشته باشید. 

اطراف وان حمام 
یکی دیگر از کاربردهای سنگ تراورتن به عنوان پوشش وان حمام است. سنگ طبیعی به حمام شما نور و زندگی می‌بخشد. 


تراورتن در چه رنگ‌هایی موجود است؟ 
سنگ تراورتن در رنگ‌های مختلف از خاکستری تا طلایی موجود است. رنگ سنگ بستگی به محل استخراج آن و مواد معدنی در آن منطقه خاص دارد. 

برخی از انواع محبوب تراورتن چیست؟ 
در زیر تصاویر و توضیحاتی از پنج نوع از محبوب‌ترین سنگ تراورتن آورده شده است: 

تراورتن Crema Viejo 

تراورتن نقره‌ای 

سنگ تراورتن سیلیون 

سنگ تراورتن دره بخاری
سنگ تراورتن دره بخاری یکی از زیباترین و معروف ترین تراورتن های ایران است. سنگ تراورتن دره بخاری دارای زمینه کرم تا شکلاتی روشن است. تراورتن دره به دو صورت مواج و مواج بریده می شود که هر کدام از این نوع برش ها و فرآیندها زیبایی خاص خود را دارند. از مهمترین ویژگی های سنگ تراورتن دره بخاری می توان به سطح براق، شفافیت بالا و تخلخل کم اشاره کرد.

در فرآیند تولید از رزین یا اپوکسی برای پر کردن منافذ سنگ استفاده می شود. فرآوری و کیفیت مواد به کار رفته در سنگ تراورتن دره ای هر چه بهتر باشد، شفافیت سنگ تراورتن دره ای بیشتر خواهد بود. مجموعه پارسی سنگ عرضه کننده بهترین و زیباترین انواع سنگ تراورتن دره بخاری می باشد.
سنگ را می‌توان در رنگ‌های مختلف از خاکستری تا طلایی یافت. از کانتر تا کفپوش، تراورتن کاربردهای زیادی دارد. سنگ طبیعی را می‌توان هم در داخل و هم در فضای باز مورد استفاده قرار داد. در زیر تجزیه و تحلیل کاملی از همه چیزهایی است که باید قبل از خرید در مورد سنگ تراورتن بدانید. 

تراورتن Crema Viejo 
تراورتن Crema Viejo یک سنگ طبیعی زیبا است که رنگ قهوه‌ای ملایم‌تری با رگه‌های قهوه‌ای روشن و تیره و بافت متغیر دارد. این سنگ احساس آرامش بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. 

تراورتن نقره‌ای 
اگر به دنبال چیزی هستید که ظاهری شبیه به سنگ مرمر داشته باشد، اما با الگوی کمی متفاوت، سنگ تراورتن نقره‌ای بهترین سنگ است. این سنگ می‌تواند در مکان‌های مختلف خانه بسیار زیبا به نظر برسد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد