دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

سنگ چینی و انواع آن کدام اند؟

سنگ چینی از معادن مختلف در سراسر کشور استخراج می شود. سنگ های هر یک از این معادن ویژگی های ظاهری و تحلیلی خاص خود را دارند. این تفاوت ها گاهی اوقات می تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل اگر با انواع سنگ های کریستالی و معادن آنها آشنا شوید خالی از لطف نیست.


سنگ چینی الیگودر

سنگ کریستال الیگودر تم سفید دارد و خطوط و رگه های تیره تری (خاکستری و مشکی) در بافت آن دیده می شود. قابلیت سمباده پذیری این سنگ بسیار بالا بوده و پس از فرآوری سطحی براق دارد. این ویژگی باعث انعکاس نور زیاد می شود و باعث روشن شدن محیط در فضاهای داخلی می شود. سنگ چینی الیگودرز یک محصول صادراتی است و در کشورهای دیگر با نام مرمر سفید به فروش می رسد.


سنگ چینی ازنا

سنگ کریستال ازنا یکی از معروف ترین سنگ های چینی در بازار ایران می باشد. این سنگ با نام چینی ارباب نیز شناخته می شود. ظاهر این سنگ مانند سایر نمونه های سنگ کریستال است و خطوط نامنظم خاکستری و مشکی در بافت سفید آن دیده می شود. این سنگ نیز بر اساس طرح و بافت آن دسته بندی می شود.


سنگ چینی نی ریز

سنگ کریستال نی ریز یکی از نمونه های بسیار قدیمی سنگ های چینی می باشد. تم این سنگ سفید است و خطوط مشکی در بافت آن زیبایی و جذابیت آن را افزایش می دهد. ویژگی های بارز سنگ چینی از جمله جذب آب کم، مقاومت در برابر سایش و فشار، سمباده پذیری و ... نیز در این سنگ به چشم می خورد.


ظروف سنگ چینی

یکی دیگر از سنگ های کریستالی که از معادن ایران استخراج می شود سنگ کریستال قروه است. این سنگ به سنگ سایمان نیز معروف است. مقاومت این سنگ بسیار بالا بوده و قابلیت سمباده زنی قابل توجهی نیز دارد. این سنگ در فضاهای داخلی و در ابعاد دال و کاشی به عنوان سنگ کف، دیوار لابی و ... کاربرد دارد.


ظروف سنگ چینی لیبید

سنگ چینی لایبید تنوع رنگ بیشتری دارد. با این حال بهترین نوع چینی سفید لیبید است. رگه های این سنگ در رنگ های خاکستری و مشکی باعث تنوع در بافت آن می شود. آنالیز این سنگ نسبت به بسیاری از نمونه های دیگر بسیار مطلوب است و شاید بتوان آن را بهترین سنگ چینی ایران یا حتی جهان دانست. این سنگ بر اساس بافت و طرح آن به انواع مختلفی طبقه بندی می شود.


سنگ های چینی یا کریستالی در چه رنگ هایی هستند؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم رنگ غالب سنگ چینی سفید است. اما در بین انواع سنگ های چینی نمونه هایی در رنگ های دیگر نیز وجود دارد.


به عنوان مثال یکی از رنگ هایی که در این سنگ ساختمانی دیده می شود خاکستری مایل به آبی است. البته لازم به ذکر است که نمونه هایی با رنگ های تیره تر نیز یافت می شود. سنگ کریستال پاتاک با رنگ زمینه قهوه ای نمونه بارز آن است.


اسلب سنگ چینی

یکی دیگر از مواردی که در مورد سنگ کریستال می توان به آن پرداخت، اندازه سنگ های موجود در بازار است. سنگ چینی در ابعاد مختلف و به اشکال مربع و مستطیل برش و فرآوری می شود. متداول ترین ابعاد این سنگ 40*40 یا 40 طول می باشد.


اما یکی از نکات جالب در مورد این سنگ، فراوانی نمونه های اسلب آن است. سنگ اسلب به سنگ هایی گفته می شود که در ابعاد بزرگ (بیش از 80 سانتی متر) فرآوری می شوند. فرآوری سنگ در این ابعاد باعث افزایش زیبایی فضا و افزایش استحکام سنگ می شود.


نکته مهم دیگر امکان ایجاد طرح های کبریت کتاب و فرم کبریت با کمک سنگ های اسلب چینی است. استفاده از پردازش Book Match و Four Match به خصوص در کف سالن های بزرگ و لابی هتل ها و ... باعث جذابیت بیشتر فضا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد