دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

دنیای سنگ

جدیدترین اخبار در حوزه سنگ و انواع آن را در دنیای سنگ بخوانید!

بهترین سنگ ها برای تزئین نمای دکوراسیون داخلی

در حال حاضر استفاده از سنگ ها محدود بوده و زیباتر و تزئینی ترند یعنی در نمای ساختمان و پله ها استفاده می شود. سنگ پله یکی از این سنگ هاست که معمولا با انتخاب درست از استحکام و دوام بالا دیده می شود. سنگ پله یا سنگ پله یکی از قطعات مهم در هر ساختمان است و به دلیل پله بودن هر ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. سنگ پله نباید آب زیادی جذب کند، بنابراین اگر آب را جذب کند، آلودگی را نیز جذب می کند. در اثر کارتان کثیفی و لکه های خشک شده روی پله ها را می بینید که شکوه و جلوه سنگ را از بین می برند.


 برخی از سنگ ها پس از جذب آب، املاح را در خود حل می کنند و پس از مدتی به شوره سر تبدیل می شوند و ظاهر سنگ را بسیار نامناسب می کنند. سنگ پله باید آب بسیار کمی را جذب کند، که از ویژگی های برخی از سنگ ها مانند سنگ مرمر، گرانیت و چینی است. در بین تمام سنگ های موجود در بازار، سنگ گرانیت و مرمر بهترین و مناسب ترین سنگ ها برای راه پله هستند. بنابراین با جذب کم آب دارای استحکام شگفت انگیزی هستند. اما این سنگ ها قیمت بالایی دارند به همین دلیل به جای سنگ گرانیت از مرمر درجه دو استفاده می کنند و نتیجه چندان خوبی ندارد. برای مکان های پرتردد بهتر است از سنگ مرمر مرغوب استفاده شود، مثلاً در مدارس، ساختمان های تجاری و اداراتی که دائما در معرض آلودگی و فرسایش هستند از سنگ مرمر مرغوب استفاده شود.



انواع سنگ پله


به نوبه خود انواع مختلفی از مراحل وجود دارد که هر کدام ویژگی های فنی منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه انواع مراحل را ارائه می کنیم تا بیشتر بدانید:


سنگ پله تراورتن


به خاطر داشته باشید که سنگ تراورتن جذابیت زیادی به ساختمان می بخشد، اما رنگ های متنوعی مانند سنگ مرمر ندارد. این سنگ ها دارای رگه هایی از ناخالصی در ساختار خود هستند که در مقاومت و استحکام آنها موثر است. از ویژگی های سنگ تراورتن می توان به مقاومت کم در برابر فشار و سایش، تخلخل بالا و در نهایت جذب آب بالا اشاره کرد. به همین دلایل برای پله مناسب نیستند، اما بنا به درخواست مشتری در اندازه های مختلف برش می شوند. ضخامت این سنگ از سنگ های گرانیت و مرمر بیشتر است و در عین حال از نظر اقتصادی گزینه مناسبی نیستند. 



سنگ پله سفید


سنگ پله سفید معمولاً رنگی خاص و منحصر به فرد است، اما در بیشتر مواقع این سنگ ها سفید خالص نیستند و می توانید لکه های سیاه را روی آنها مشاهده کنید یا به شکل شیری یا ابرو هستند. رنگ سفید رنگ بسیار خاصی است، اگر می خواهید جذابیت ساختمان را چند برابر کنید می توانید از سنگ سفید برای پله ها استفاده کنید. سعی کنید سنگ سفیدی انتخاب کنید که قدرت جذب آب کمی داشته باشد تا سنگ لکه نگیرد و اثر سنگ را از بین نبرد. در واقع این رنگ به سرعت لک می شود، پس مراقب انتخاب خود باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد